Wednesday, May 2, 2007

Pagina de jurnal








Sărbătoarea cărţilor....
21 aprilie 2007



M-am uitat pe Internet şi am aflat că Târgul Naţional de Carte "Librex" a ajuns în Iaşi la Palatul Culturii.
Sâmbătă m-am hotărât să merg şi eu pentru a observa de aproape ce se desfăşoară acolo.
Incă de la intrarea în Palat am observat mulţimea de oameni ce venea la târg.Vârstele erau diferite de la bunici la adolescenţi şi copii.
Târgul a fost organizat foarte bine,fiecare editură a avut standul ei cu cărti,dotate cu calculator,postere,pliante şi oferte pentru toate buzunarele.
Cărţile aveau un domeniu foarte larg,începând de la cărţile pentru copii până la cărţi de ştiinţă,medicină,S.F.,informatică şi multe alte domenii.
Am ajuns la târg exact când avea loc festivitatea de premiere ,,Librex" pentru cea mai bună editură din ţară şi alte premii importante.Juriul din care au făcut parte personalităţi culturale ieşene,a fost prezidat de Ioan Holban şi a avut misiunea dificilă de a studia oferta a 127 de firme participante,grupate în 93 de standuri.
Din punctul meu de vedere al calităţii participanţilor şi al numărului lor,cred că manifestarea se apropie de Târgul "Gaudeamus",daca nu este egală deja", a apreciat criticul literar Ioan Holban.
M-am bucurat că marele premiu "Librex" a rămas la Iaşi,la editura "Polirom" pentru că astfel au putut dovedi capacitatea lor în rândul marilor edituri.
Surpriza plăcută a fost să văd că adolescenţii din ziua de azi încă mai citesc,şi nu din obligaţie faţă de şcoală sau facultate ci din plăcere.Foarte mulţi studenţi şi elevi cumpărau cărţi pentru lectura lor personală.
Mă gândesc acum că această activitate a fost o activitate culturală de care a putut beneficia sau participa toată lumea indiferent de vârstă sau ocupaţie,iar cei care nu au fost la acest târg pe parcursul celor trei zile au avut de pierdut oferte foarte bune de cărţi cu care poate nu se vor mai întâlni şi târgul în sine.

No comments: